شهرام هاشم نیا؛ مژگان آگاه هریس؛ اکرم دوستی؛ هادی رزقی شیرسوار؛ نیکا سالمی
چکیده
هدف از این پژوهش شناسایی و واکاوی الزامات کلان آموزش آنلاین با تاکید بر پاندمی کرونا بود.روش انجام پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعۀ اسنادی، از تکنیک تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA12 ، برای شناسایی ابعاد و شاخص ها و برای تعیین سهم هر عامل از روش تحلیل عاملی تاییدی نرم افزار smart pls3 استفاده شد. جامعه آماری در ...
بیشتر
هدف از این پژوهش شناسایی و واکاوی الزامات کلان آموزش آنلاین با تاکید بر پاندمی کرونا بود.روش انجام پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعۀ اسنادی، از تکنیک تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA12 ، برای شناسایی ابعاد و شاخص ها و برای تعیین سهم هر عامل از روش تحلیل عاملی تاییدی نرم افزار smart pls3 استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش در بخش کیفی تمام خبرگان در حوزه مدیریت آموزشی و آموزش عالی و دولتی بودند که بعد از انجام 17مصاحبه اشباع نظری صورت گرفت. در بخش کمی نیز تمام اعضای هیأت علمی دانشگاه های شهر تهران بود که با توجه به جدول مورگان 353 نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند.در نهایت 7 بعد و 41 شاخص شناسایی شد. برای ترسیم الگو از روش معادلات ساختاری نرم افزار smartpls3استفاده شد. نتایج نشان داد که بعد الزامات آموزشی و پژوهشی(0.796)، الزامات مالی و اقتصادی (0.779)، الزامات اجتماعی و فرهنگی (0.874)، الزامات قانونی (0.716)، الزامات و الزامات مدیریتی و سازمانی( 0.694) به ترتیب بیشترین اهمیت را در الزامات کلان آموزش آنلاین مبتنی بر پاندمی کرونا دارند.